Τα ελληνικά σχολεία και οι νέες τεχνολογίες |
|
|
Έχει γραφτεί από ΟΝΝΕΔ ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ
|
Τετάρτη, 09 - 06 - 2010 |
Ευρωπαϊκή Επιτροπή: Σημαντική βελτίωση στις επιδόσεις των ελληνικών
σχολείων στον τομέα των νέων τεχνολογιών τα τελευταία χρόνια. Σχετική
ερώτηση του ευρωβουλευτή της Ν.Δ. κ. Γ. Παπανικολάου Βρυξέλλες, 08 Ιουνίου 2010 Ευρωπαϊκή Επιτροπή: Σημαντική βελτίωση στις επιδόσεις των
ελληνικών σχολείων στον τομέα των νέων τεχνολογιών τα τελευταία χρόνια.
Περισσότερα
εργαστήρια υπολογιστών, καλύτερη αναλογία μαθητών ανά υπολογιστή και
σημαντική διάδοση της χρήσης των τεχνολογιών των πληροφοριών και των
επικοινωνιών (ΤΠΕ) στα ελληνικά σχολεία
διαπιστώνει η Επίτροπος κα. Βασιλείου σύμφωνα με στοιχεία του
2008 και έπειτα από σχετική ερώτηση του ευρωβουλευτή
της ΝΔ κ. Γ. Παπανικολάου.
Συγκεκριμένα, στις
αρχές της δεκαετίας ο αριθμός των μαθητών ανά υπολογιστή κατά
την έναρξη του λειτουργικού προγράμματος "Κοινωνία της Πληροφορίας" στα
σχολεία της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης ήταν 1.097 και
της δευτεροβάθμιας 51. Στα τέλη του 2008 ο αριθμός των
μαθητών ανά υπολογιστή στα σχολεία της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης ήταν 32
ενώ της δευτεροβάθμιας 17. Επίσης, η Επιτροπή σημειώνει
χαρακτηριστικά ότι οι μαθητές της πρώτης γυμνασίου διαθέτουν φορητούς
υπολογιστές σύμφωνα με σχετικό πρόγραμμα.
Η στρατηγική
για την Ευρώπη 2020 και ειδικότερα η προτεραιότητα για την «έξυπνη
ανάπτυξη» αποσκοπεί στη βελτίωση των εκπαιδευτικών αποτελεσμάτων και στο
κύρος των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων μέσω της αξιοποίησης των οικονομικών
και κοινωνικών πλεονεκτημάτων που προσφέρει η ψηφιακή κοινωνία.
Επίσης,
τα κράτη μέλη υποστηρίζονται στην υλοποίηση των συμπερασμάτων του
Συμβουλίου για ένα στρατηγικό πλαίσιο σχετικά με την ευρωπαϊκή
συνεργασία για την εκπαίδευση και την κατάρτιση («ΕΤ2020»). Στο πλαίσιο
αυτό προάγεται η απόκτηση «εγκάρσιων» βασικών ικανοτήτων, μεταξύ των
οποίων συγκαταλέγονται οι ψηφιακές ικανότητες. Εξάλλου, στο νέο
πρόγραμμα-πλαίσιο για την τρέχουσα εξαετία (2007-2013) δίνεται ιδιαίτερη
έμφαση αφενός στην απόκτηση ηλεκτρονικών δεξιοτήτων για την άσκηση της
εργασίας και των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων και αφετέρου, στον
ψηφιακό γραμματισμό προκειμένου να καταπολεμηθεί ο ψηφιακός αποκλεισμός.
Ο κ. Παπανικολάου δήλωσε: "Οι νέες τεχνολογίες και η εξοικείωση
των μαθητών με τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές δεν αποτελούν απλά ένα
επιπρόσθετο εφόδιο του μαθητή αλλά απαραίτητη προϋπόθεση για τη
μελλοντική εκπαιδευτική και επαγγελματική του εξέλιξη και κατάρτιση. Εάν
πραγματικά θέλουμε μια οικονομία βασισμένη στην έρευνα, στην καινοτομία
και στην επιχειρηματικότητα τότε η διάδοση των νέων τεχνολογιών σε όλες
ανεξαιρέτως τις βαθμίδες εκπαίδευσης αποτελεί αδιαπραγμάτευτη
προϋπόθεση".
|