Έχει γραφτεί από ΟΝΝΕΔ ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ
|
Πέμπτη, 15 - 07 - 2010 |
Δήλωση του υπευθύνου του Τομέα Πολιτικής Ευθύνης Πολιτισμού της Ν.Δ. κ.
Θ. Δαβάκη σχετικά με δημοσιεύματα εφημερίδων που αναφέρουν ότι
έγινε “ Τούρκος και με τη βούλα της Unesco ο Καραγκιόζης” Τετάρτη, 14 Ιουλίου 2010 O Υπεύθυνος του Τομέα Πολιτικής Ευθύνης Πολιτισμού της Νέας
Δημοκρατίας, Βουλευτής Λακωνίας κ. Θανάσης Δαβάκης,
έκανε την ακόλουθη δήλωση:
«Από δημοσιεύματα εφημερίδων
πληροφορούμαστε ότι έγινε “Τούρκος και με τη βούλα της Unesco ο
Καραγκιόζης” (Εφημ. “Το ΒΗΜΑ” 14-7-2010). Τα λόγια περισσεύουν και
αρκούμαστε να παρατηρήσουμε τα εξής:
- Αφού έχει οδηγήσει το
μόνιμο και έκτακτο προσωπικό (την πλειοψηφία του οποίου η σημερινή
κυβέρνηση προσέλαβε), στην ανυποληψία και την πενία (χρωστά οδοιπορικά
και μισθούς στους εργαζόμενους επί πολλούς μήνες), αφού κατόρθωσε να
κλείσει ο Ιερός Βράχος της Ακρόπολης εν μέσω θέρους, το ΥΠ.ΠΟ.Τ εκφράζει
(πάντα εκ των υστέρων) τη λύπη και την ανησυχία του, γιατί η Τουρκία,
ενεργώντας προγραμματισμένα και μεθοδικά, ενέγραψε τον Καραγκιόζη ως
τμήμα της άυλης πολιτιστικής της κληρονομιάς με την έγκριση της αρμόδιας
επιτροπής της Unesco , χωρίς καμία αντίδραση εκ μέρους της Χώρας μας .
-
Ο συγκεκριμένος ήρωας και το Θέατρο Σκιών εν γένει, μπορεί να προήλθε
από την Τουρκία ή και την ¶πω Ανατολή (π.χ. Ινδονησία), μολονότι
διατυπώνονται και άλλες θεωρίες (καταγωγή από την Αρχαιότητα ή το
Βυζάντιο), πέτυχε όμως να ενσωματωθεί ολοκληρωτικά στην Ελλάδα (και εν
μέρει στη Ρουμανία, όπου παιζόταν στις αυλές των Φαναριωτών Ηγεμόνων)
και να καταστεί αναπόσπαστο τμήμα της λαϊκής μας παράδοσης και να
μεταβληθεί με την πάροδο του χρόνου σε Ελληνικό λαϊκό θέαμα, με το οποίο
ανατράφηκαν γενιές Ελλήνων (παιδιών και ενηλίκων).
- Συνεπώς,
οφείλει να αναπτύξει λόγο και άποψη και η Ελλάδα, πάνω στο θέμα αυτό. Το
ερώτημα που τίθεται είναι εάν μπορεί να το πραγματοποιήσει η σημερινή
πολιτική ηγεσία του Υπουργείου, η οποία περί άλλα τυρβάζει…, αφήνοντας
την Πολιτιστική μας Κληρονομιά έρμαιο στα αλλεπάλληλα κτυπήματα της
οικονομικής και όχι μόνο κρίσης.
- Οφείλουμε να προγραμματίσουμε τη
συστηματική κήρυξη μνημείων της σύγχρονης κληρονομιάς μας (άυλης και
υλικής) και να προάγουμε τη μελέτη και ανάδειξη των σύγχρονων όψεων του
νεοελληνικού πολιτισμού. Η περίπτωση του Καραγκιόζη είναι ενδεικτική».
|