Σάββατο, 20 - 04 - 2024
Soundtrack ιστοσελίδας

Αρχική
Η ΟΝΝΕΔ Κορινθίας
Νέα και ανακοινώσεις
Δραστηριότητες
Δελτία Τύπου
Για θυμήσου ...
Ενδιαφέροντα
Φωτογραφίες
Ηλεκτρονική Βιβλιοθήκη
ΟΝΝΕΔ Κορινθίας Web TV
Δημοσιεύματα Εφημερίδων
Το Forum μας
Εγγραφή μέλους
Σύνδεσμοι
Ευρετήριο
Επικοινωνία
RSS Feeds - Νέα Υπηρεσία
Eγγραφείτε στo Daily Report και Week Report της ΟΝΝΕΔ Κορινθίας
Εισάγετε απλά το όνομά σας και το email σας για να λαμβάνετε τα νέα μας κάθε μέρα !

Name:

Email:

Receive HTML mailings?
Subscribe Unsubscribe
Τα γραφεία της ΟΝΝΕΔ Κορινθίας λειτουργούν κάθε Παρασκευή από 19.00 ως 22.00, Κολιάτσου και Περιάνδρου στην Κόρινθο. Σας περιμένουμε.

Τηλέφωνο επικοινωνίας : 2741025536


Προβληθείτε στην ιστοσελίδα μας με το δικό σας banner !

Επικοινωνήστε μαζί μας !

E-mail: info@onned-korinthias.gr
























Σπασμένη βιτρίνα κοινωνικής πολιτικής το πλαφόν στα καύσιμα. Εκτύπωση E-mail
Έχει γραφτεί από ΟΝΝΕΔ ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ   
Δευτέρα, 18 - 08 - 2008

Γράφει ο Παύλος Πέππας, Γεν. Γραμ. Τ.Γ. ΟΝΝΕΔ Κορίνθου

Image
 
Όταν άκουσα ότι στα καύσιμα θα μπει πλαφόν κάτι έσπασε μέσα μου και
άκουσα τον κρότο. Θεωρώ, και ευθέως το λέω, ότι είναι η πρώτη φορά
που η Νέα Δημοκρατία εν γνώσει της λαϊκίζει, προσπαθώντας να γίνει ευχάριστη
παρά χρήσιμη στο κοινωνικό σύνολο.

Και ίσως πλέον κερδίζω επάξια μια θέση ανάμεσα σε εκείνους που
χαρακτηρίζονται ως ακραία φιλελεύθεροι προσπαθώντας πιθανόν,
από εδώ και στο εξής, να πείσω για τις καλές μου προθέσεις παρά να
τις παρουσιάζω ως αυτονόητες. 

¶ποψή μου είναι ότι δεν το λέει μόνο η οικονομική επιστήμη αλλά και η
ελληνική εμπειρία ότι όταν βρίσκεσαι σε στάδιο πτώσης των τιμών δεν χρειάζεται
και δεν πρέπει να βάζεις ανώτατο πλαφόν τιμής πώλησης της προσφερόμενης
ποσότητας ενός προϊόντος για τρεις λόγους:

Πρώτον, διότι με αυτό το μέτρο δεν «κλειδώνει» μονάχα η ανώτατη τιμή αλλά και η
κατώτατη, και εξηγούμαι με ένα παράδειγμα ευρέως γνωστό. Όταν μπήκε στη ζωή μας
το ευρώ, το μπουκαλάκι το νερό πωλούνταν έναντι 30 λεπτών σε ορισμένα περίπτερα
και έναντι μεγαλύτερης τιμής σε ορισμένα άλλα. Για να μην ξεφύγει η κατάσταση, από
τότε σε κάθε μπουκαλάκι αναγράφεται ανώτατη τιμή 0,5 ευρώ. Και από τότε δεν υπάρχει
ούτε ένα περίπτερο στην Ελλάδα που να το πουλά λιγότερο. Η ανώτατη τιμή κλείδωσε,
όπως και η κατώτατη, και οι δύο στα 50 λεπτά. Το κέρδος που προέκυπτε για κάθε
ενεργό πολίτη από την έρευνα αγοράς έπαψε να υφίσταται και πλέον το πλαφόν υπάρχει
για τον κάθε έμπορο που αγοράζει χονδρικώς το μπουκαλάκι το νερό 12 λεπτά και το
πουλά 50, ως μια επίσημη και χωρίς ανταπάντηση δικαιολογία για την ξαφνική και
αναίτια ακρίβεια.

Image

Δεύτερον, τώρα που οι τιμές του πετρελαίου βρίσκονται στα χαμηλότερα επίπεδα του
τελευταίου τετραμήνου και οι προβλέψεις λένε ότι θα εξακολουθήσουν την ίδια
καθοδική πορεία (υπενθυμίζω τη δήλωση του προέδρου της Ευρωπαϊκής Κεντρικής
Τράπεζας ότι δεν προβλέπεται περαιτέρω αύξηση των επιτοκίων εκ μέρους της ΕΚΤ) η
καλύτερη απάντηση σε κάθε κερδοσκόπο είναι το να φροντίσει το κράτος ώστε ο κάθε
πολίτης να έχει πλήρη γνώση για την εξέλιξη των τιμών της βενζίνης σε κάθε πρατήριο
της περιφέρειας του, από σημεία ευρείας και μαζικής πληροφόρησης, όπως το ίντερνετ.
Τη διαμόρφωση της τιμής σε κάθε υγιή αγορά επιβάλλεται να την διαμορφώνει η
προσφορά κάθε πωλητή, κερδοσκόπου ή όχι, και η ζήτηση κάθε πολίτη που επιτάσσεται
να είναι άριστα πληροφορημένος. Ένα πλαφόν που μπαίνει σήμερα και υποχρεωτικά θα
πάψει να υφίσταται αύριο οδηγεί, όπως εμπειρικά αποδεικνύεται, στη βραχυχρόνια
ισχύ ενός μέτρου που τελικά «μπερδεύει» την αγορά.

Τέλος, ποτέ δεν κατάλαβα γιατί η λέξη πλαφόν σημαίνει περιορισμός του κέρδους ενός
μόνο κομματιού της αλυσίδας παραγωγής ενός προϊόντος. Γιατί επιβάλλεται στους
πρατηριούχους να πουλάνε μέχρι μια συγκεκριμένη τιμή και δεν επιβάλλεται στους
χονδρέμπορους να κάνουν το ίδιο. Θεωρώ ότι έτσι δημιουργείται κατά την κάθετη
διαδρομή του προϊόντος από την παραγωγή του μέχρι την παράδοση του στον
καταναλωτή η δυνατότητα σε ορισμένους να βγάζουν υπερκέρδη και σε άλλους να
«μπαίνουν μέσα». Η λογική που λέει να πουλάνε υποχρεωτικά στα νησιά τη μέση τιμή
της Αττικής συν τα μεταφορικά δεν με βρίσκει σύμφωνο. Γιατί το μεγαλύτερο τμήμα
του κύκλου εργασιών ενός πρατηρίου σε ένα νησί γίνεται κατά τη διάρκεια μόλις λίγων
μηνών. Γι αυτό εκεί πληρώνουμε την βενζίνη ακριβότερα.

Και αναρωτιέμαι: Ποιος από όσους έβαλαν το πλαφόν κοίταξαν τον τελευταίο
δημοσιευμένο ισολογισμό των εταιρειών που διανέμουν τη βενζίνη στα πρατήρια για να
δει τα εξ ορισμού, για φορολογικούς σκοπούς, μειωμένα φαινομενικά κέρδη τους και
ποιος τα συνέκρινε με το άθροισμα των κερδών όλων των πρατηρίων στα οποία κάθε
τέτοια εταιρεία διανέμει για να δει ότι τα πρώτα είναι πολύ μεγαλύτερα;

Θέση μου είναι ότι φιλελευθερισμός σημαίνει ανοιχτή αγορά, χωρίς παρεμβάσεις και
περιορισμούς. Τα προβλήματα ασυδοσίας που δημιουργούν ορισμένοι λύνονται με
κίνητρα παροχής ακόμα χαμηλότερων τιμών στους υπόλοιπους και απομόνωση των
πρώτων, παρέμβαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού για τους θεσμικά πράττοντες,
απελευθέρωση φραγμών και περιορισμών εισόδου σε κάθε κλάδο όπου κυριαρχεί η
κερδοσκοπία.

Γι αυτό συμφωνώ απόλυτα με αυτό που κάποτε ο Πρωθυπουργός, κ. Καραμανλής,
έγραψε: « … ο φιλελευθερισμός, αναγνωρίζοντας τον πολύπλοκο χαρακτήρα των
προβλημάτων… υιοθετεί τολμηρές μεταρρυθμίσεις και τομές απαλλαγής της οικονομίας
από τον ασφυκτικό κρατικό εναγκαλισμό και παράλληλα γενναίες ρυθμίσεις πραγματικού
και όχι ψευδεπώνυμου εκσυγχρονισμού και εξορθολογισμού της λειτουργίας του
κράτους, που επιδιώκει να το μεταστοιχειώσει από δυνάστη σε αρωγό και μοχλό
στήριξης του πολίτη ».



Τελευταία ενημέρωση ( Δευτέρα, 18 - 08 - 2008 )

ΟΝΝΕΔ ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ ::::::::::::::::::::::::::::::::::: Hosted by J&L Creations