Πέμπτη, 25 - 04 - 2024
Soundtrack ιστοσελίδας

Αρχική
Η ΟΝΝΕΔ Κορινθίας
Νέα και ανακοινώσεις
Δραστηριότητες
Δελτία Τύπου
Για θυμήσου ...
Ενδιαφέροντα
Φωτογραφίες
Ηλεκτρονική Βιβλιοθήκη
ΟΝΝΕΔ Κορινθίας Web TV
Δημοσιεύματα Εφημερίδων
Το Forum μας
Εγγραφή μέλους
Σύνδεσμοι
Ευρετήριο
Επικοινωνία
RSS Feeds - Νέα Υπηρεσία
Eγγραφείτε στo Daily Report και Week Report της ΟΝΝΕΔ Κορινθίας
Εισάγετε απλά το όνομά σας και το email σας για να λαμβάνετε τα νέα μας κάθε μέρα !

Name:

Email:

Receive HTML mailings?
Subscribe Unsubscribe
Τα γραφεία της ΟΝΝΕΔ Κορινθίας λειτουργούν κάθε Παρασκευή από 19.00 ως 22.00, Κολιάτσου και Περιάνδρου στην Κόρινθο. Σας περιμένουμε.

Τηλέφωνο επικοινωνίας : 2741025536


Προβληθείτε στην ιστοσελίδα μας με το δικό σας banner !

Επικοινωνήστε μαζί μας !

E-mail: info@onned-korinthias.gr
























Η πορεία του Δ. Ξυλοκάστρου στην εποχή της ήπιας ισχύος. Εκτύπωση E-mail
Έχει γραφτεί από ΟΝΝΕΔ ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ   
Παρασκευή, 05 - 09 - 2008

(δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα "Ηγέτης της Κορινθίας" στις 30/9/08)


Γράφει ο Γιάννης Μαντζίκος, Υπ. Τοπ. Αυτοδιοίκησης Τ.Γ. ΟΝΝΕΔ Δ. Ξυλοκάστρου,
                                                 Πρόεδρος ΤΟ.ΣΥ.Ν. Δήμου Ξυλοκάστρου


Ας φανταστούμε τον Δήμο Ξυλοκάστρου σαν μια χώρα με ισχυρό προφίλ στο εξωτερικό,
όπου όμως λόγω κάποιων παραλείψεων και λανθασμένων αποφάσεων η εικόνα της
παγκοσμίως, συρρικνώνεται. Ας υποθέσουμε επίσης ότι αυτή η χώρα στερείται των δύο
χαρακτηριστικών άσκησης σκληρής εξουσίας: την στρατιωτική και την οικονομική δύναμη.
Υπό αυτήν την αίρεση η χώρα αυτή δεν έχει την δυνατότητα να βασίζεται σε κίνητρα
(καρότο) ή σε απειλές (μαστίγιο), οφείλει να επενδύσει σε έναν έμμεσο τρόπο άσκησης της
εξουσίας, την ήπια ισχύ.

Μια χώρα μπορεί να επιτύχει τα αποτελέσματα που επιθυμεί στην παγκόσμια σκηνή, επειδή
οι άλλες χώρες θέλουν να την ακολουθήσουν, θαυμάζοντας τις αξίες της και μιμούμενοι το
παράδειγμά της.

Image

Επιστρέφοντας στον πραγματικό κόσμο, όπου το Ξυλόκαστρο δεν είναι μια ισχυρή χώρα
αλλά ένας μικρός επαρχιακός Δήμος και η ήπια ισχύς εκλείπει, οφείλουμε με την σειρά μας
σαν μικρή οντότητα πάνω στον παγκόσμιο χάρτη να δούμε τον κόσμο όπως είναι: επίπεδο.

Το ερώτημα που μας βασανίζει λοιπόν είναι το εξής: γιατί ο ορίζοντας μιας πόλης μπορεί
να αλλάξει μέσα σε μια νύχτα, ενώ μιας άλλης δεν αλλάζει ακόμη και να περάσουν πενήντα
χρόνια; H μόνη απάντηση που μπορεί να δοθεί είναι η εξής: ηγεσία, πολιτισμός και άυλες
αξίες.

Η σημασία της παγκόσμιας εντοπιότητας και της ηγεσίας

Ηγεσία
 
Όταν αναφερόμαστε στην ηγεσία ασφαλώς δεν επιθυμούμε να θίξουμε την καθεστηκυία
τάξη πραγμάτων στο Δήμο μας αλλά να αναφερθούμε στην δυνατότητα των εκάστοτε
επικεφαλής των τοπικών ηγεσιών να καθοδηγήσουν(όχι να χειραγωγήσουν) και να
προσανατολίσουν τους πολίτες τους.
Μεγάλες επιχειρήσεις ανά τον κόσμο όπως η ΙΒΜ, πόλεις κολοσσοί όπως η Νέα Υόρκη και
χώρες όπως η Ιρλανδία αντιμετώπισαν σοβαρά προβλήματα, παρά ταύτα κατάφεραν να
αναπροσαρμοστούν στα νέα δεδομένα και να προσφέρουν μια στρατηγική επιλογή στους
εργαζόμενους, Νεουορκέζους και Ιρλανδούς αντιστοίχως: την ευκαιρία μέσω αυτών να
γίνουν και οι ίδιοι προσαρμόσιμοι στις εξελίξεις. Σε έναν μικρόκοσμο όπως το Ξυλόκαστρο
δεν μπορούμε ασφαλώς να έχουμε τέτοιου μεγέθούς απαιτήσεις, μπορούμε όμως να
επιδιώκουμε την ευκαιρία του να γίνουμε πιο ικανοί, πιο δυνατοί και πιο δημιουργικοί.
Η μοναδική προοπτική για να αντιμετωπίσουμε τον σκληρό ανταγωνισμό που επέρχεται
είναι να διεκδικήσουμε ένα πλαίσιο μέσα στο οποίο θα μπορέσουμε να αξιοποιήσουμε τις
δημιουργικές μας ικανότητες.

Ο πολιτισμός
 
Πληθώρα μελετών έχει ασχοληθεί με το ζήτημα της αλληλεπίδρασης του πολιτισμού με τις
οικονομικές επιδόσεις μιας χώρας ή μιας πόλης.
Μολονότι, το κλίμα, οι φυσικοί πόροι και η γεωγραφική θέση παίζουν σημαντικό ρόλο
στην διαμόρφωση οικονομικής δυναμικής, εκ των καθοριστικότερων παραγόντων είναι
τα πολιτισμικά προσόντα του μέρους και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του: ο βαθμός στον
οποίο, αυτός ο τόπος είναι ανοικτός σε αλλαγές και σε εξωτερικές επιδράσεις. Η τουριστική
άνθηση του Ξυλοκάστρου ανά τα χρόνια οφειλόταν στην εγγενή ικανότητα της κοινωνίας
να απορροφά τις εξωτερικές επιδράσεις και να τις συνδυάζει σε βέλτιστο βαθμό με το
εντόπιο στοιχείο. Ο πολιτισμός με αυτήν την έννοια που αναλύσαμε παραπάνω, έχει δύο
όψεις: η πρώτη αφορά τις εξωστρεφείς κοινωνίες και η δεύτερη τις εσωστρεφείς.
Το Ξυλόκαστρο παρά τα κοινωνικά και δημογραφικά χαρακτηριστικά που εκ πρώτης
άποψης θα έλεγε κανείς, ότι ανήκει στις εσωστρεφείς κοινωνίες, διαθέτει τις ιστορικές
προσλαμβάνουσες που το κάνουν δεκτικό στις επιρροές.

Η ήπια ισχύς του Ξυλοκάστρου
 
Η ήπια ισχύς του Ξυλοκάστρου έγκειται στην εκμετάλλευση (στον μέγιστο βαθμό) της
κινητήριας του δύναμης: του τουρισμού. Το τελευταίο διάστημα γίνονται διεργασίες στον
Δήμο για την ανάπλαση της παραλιακής ζώνης και την εκπόνηση Γενικού Πολεοδομικού
Σχεδίου, εμείς στο πλαίσιο αυτό, θέτουμε στον ευρύτερο προβληματισμό την εξής
παράμετρο: την εκπόνηση Στρατηγικού Σχεδίου Ολοκληρωμένης Τουριστικής Ανάπτυξης
προωθούμενο από «μάρκετινγκ του τόπου» (city-marketing). Το σχέδιο αυτό το οποίο θα
πρέπει να είναι μια ολοκληρωμένη πρόταση της Δημοτικής Αρχής (ανεξάρτητο από το
εκπονηθέν έγγραφο του Στρατηγικού Σχεδιασμού) θα πρέπει να τεθεί σε δημόσια
διαβούλευση με όλους τους φορείς και θα πρέπει να περιλαμβάνει σε αστικό επίπεδο:
λειτουργικό και κυκλοφοριακό πρόγραμμα, πρόγραμμα αισθητικής της πόλης και
πρόγραμμα ελευθέρων χώρων.

Το μάρκετινγκ του τόπου που προαναφέραμε, αφορά την διαδικασία σχεδιασμού ενός
τόπου προκειμένου να ικανοποίησει τις ανάγκες των αγορών-στόχων στις οποίες
απευθύνεται. Στα πλαίσια του προγράμματος Interreg iiic και του σχεδίου Cult Mark
(Πολιτιστική Κληρονομιά, Τοπική Ταυτότητα και Μάρκετινγκ του Τόπου για Αειφόρο
Ανάπτυξη) εφαρμόζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα μια στρατηγική μάρκετινγκ του
τόπου με πολιτιστικό προσανατολισμό, δηλαδή με έμφαση στην πολιτισμική διάσταση του
μάρκετινγκ αλλά και με την προβολή των πολιτιστικών πόρων ενός τόπου, και μάλιστα σε
συνδυασμό με τον προγραμματισμό παραδειγματικών δράσεων.

Ο Δήμος Ξυλοκάστρου σε αυτό το πλαίσιο θα πρέπει να προσδιορίσει το παραγόμενο
αγαθό (τουρισμός φαγητού, διασκέδαση) και να αναπτύξει τις κατάλληλες στρατηγικές
προκειμένου να δομηθεί μια ισχυρή πολιτισμική ταυτότητα της πόλης, εστιάζοντας στην
ενίσχυση π.χ του συνδυασμού φαγητό-τουρισμός. Παράλληλα όμως οφείλουμε να
επαναπροσδιορίσουμε τις αγορές-στόχους και να προωθήσουμε το παραγόμενο μας
αγαθό.

Κλείνοντας, επιθυμούμε να τονίσουμε πως κατά την ταπεινή μας άποψη το Ξυλόκαστρο
δεν πρέπει να αρκεστεί στο να γίνει προάστιο της Αθήνας, ούτε ένας τόπος παραθεριστικής
κατοικίας ανθρώπων που το ανακαλύπτουν τυχαία. Το Ξυλόκαστρο οφείλει στην
ιστορική
του διαδρομή να βαδίσει με σαφές πλάνο και εξωστρεφή προσανατολισμό
προκειμένου να
παίξει κεντρικό ρόλο στην Δυτική Κορινθία και Βόρεια Πελοπόννησο.



Τελευταία ενημέρωση ( Σάββατο, 04 - 10 - 2008 )

ΟΝΝΕΔ ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ ::::::::::::::::::::::::::::::::::: Hosted by J&L Creations